vrijdag 18 oktober 2013

Primark!


Jullie kennen allemaal vast de Primark wel! Deze grote winkel is voor het eerst geopend in Dublin, Ierland. Binnen een jaar werden er al vier andere verstigingen geopend rondom deze stad en later breide het zich uit naar Groot-Brittannie. Op dit moment zijn er 258 vestigingen van de Primark op de wereld. Hieronder zie je een lijst in welke landen de Primark is gevestigd en het aantal vestigingen ervan:
Ierland - 38
Spanje - 35
Het V.K. - 161
Nederland - 4
Portugal - 7

Duitsland - 10
Belgiƫ - 1
Oostenrijk - 2

Eens in de zoveel tijd ga ik weer een keer naar de Primark toe in Alexandrium. Morgen is weer zo'n dag! Samen met mijn lieve moeder ga ik gezellig even winkelen. Want ja, de herfst komt er weer aan dus er moeten weer nieuwe items in onze kasten komen.
Wanneer ik naar de Primark ga zorg ik meestal dat ik extra vroeg bij de winkel sta, want voor degenen die de Primark nog niet kennen, het is echt een totale chaos.. Voordat de winkel opengaat staat er al een menigte voor de deuren van de winkel, wachtend tot hij opengaat. Eenmaal binnen is het super druk en binnen een paar uur ligt er van alles op de grond en sta je soms vast tussen de shoppende mensen. Dit is ook precies de reden waarom ik "eens in de zoveel tijd" ga haha. In de winkel hebben ze vaak erg leuke accessoires en soms ook wel leuke kleding. Alles is echt super goedkoop, je hebt soms al schoenen voor 13 euro of een kaartje met super veel oorbellen voor 2,50. Ook hangen er soms items in de rekken die net weer een andere style zijn dan bijvoorbeeld bij de Vero Moda of de Vila of H&M. Dit komt omdat het een Iers merk is. Deze style van kleding en accessoires vind ik heel erg leuk. Winkels die dit ook hebben zijn de River Island (ik houd van deze winkel!) en de New Look. Beide komen ook uit Groot-Brittannie en hebben ook net een andere style dan dat je bij andere winkels ziet.

Wanneer ik morgen ben geweest zal ik een andere blog plaatsen met daarin mijn aankopen van deze dag. Hoop dat mijn moeder en ik leuk kunnen slagen in de chaos!

Zijn jullie zelf wel eens bij de Primark geweest? Zo ja, wat vinden jullie van deze winkel en wat kopen jullie hier meestal?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten